Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с клапите за въздух в купето

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от stenli Покажи съобщение
    . Едната е моторчето което регулира температурата, ....
    Това ли е моторчето което се включва при пускане на климатика за определяне на температурата на купето.Питам, щото при мен се чува едно виене и се чуда от къде да го разкостя....Някъде от централната конзола се чува.
    Alfa Romeo 1.8 TS `98
    sigpic

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от svetlastf Покажи съобщение
      Това ли е моторчето което се включва при пускане на климатика за определяне на температурата на купето.Питам, щото при мен се чува едно виене и се чуда от къде да го разкостя....Някъде от централната конзола се чува.
      Датчика за температурата на купето с моторчето се намира до копчетата на климатроника

      Comment


      • #18
        Ясно
        Alfa Romeo 1.8 TS `98
        sigpic

        Comment


        • #19
          Благодаря на stenli за инфото! Това беше едно от нещата, което ме интересуваше

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от alex052 Покажи съобщение
            имах същият проблем.при мен се оказа,че се е спукало зъбно колело на редукторчето движещо клапите.С малк нерви и лепило го ремонтирах.
            И аз имах същия проблем като на колегата и то на двете моторчета,оправих го с лепило и по една шаиба на зъбното колело.Ако го разглобваш внимавай мног,трябва да го зглобиш както са били зацепени всички зъбни..Установих че едно малко зъбно играе роля на изклучвяател трябва да го сложиш точно както е било иначе няма фаида от сичко кето си правил.

            ---------- Post added at 19:06 ---------- Previous post was at 18:59 ----------

            Първоначално публикувано от Panchev Покажи съобщение
            Наскоро установих, че най-дясната врътка на климатика/парното, тази, която трябва да разпределя въздушния поток към различни точки на купето, няма отношение към въздушните потоци. В каквото и положение да я поставя, винаги духа само фронтално в лицето. Не мога да накарам да задуха в краката или в предното стъкло против изпотяване. В най-дясно положение включва автоматично и компресора на климатика (без да се променя обаче посоката на духането), което според мен значи, че не е повреден (съвсем) самият селектор. Поне така си мисля. Четох разни стари теми, в които наместването на CD-то оправяло подобни проблеми, защото притискало незнамсиквоси, но и при свалено CD резултатът е същият. Иначе откъм сила на потока и топлина на въздуха проблеми няма. Единствено не мога да променям посоката. Въпросът ми е, доколко е редно да се съмнявам в копчето и да търся ново копче/панел, което да ми реши проблема? Или да търся причината в моторчето/моторчетата на клапите? А и къде да ги търся тези клапи с техните моторчета? Ако е по-сериозна повредата и е свързано със сваляне на таблото, едва ли ще ми се занимава с това, но ще съм доволен да мога ръчно да отворя (принудително) клапите към краката и предното стъкло, т.е. да духа отвсякъде и да си останат така без да се управляват повече. Рових из разни упътвания, но още не съм открил нищо, та реших, че някой може да има опит по въпроса. Изръчках и форума за свързани теми, но не открих нещо полезно засега.
            За 156JTD 2001г. става въпрос.
            В горния пост съм описал решението на твоя проблем. И аз се съмнявах в конзолата но ми казаха че е здрава.След което останаха моторчетата там е проблема.
            Alfa Romeo 156 1.8 T.S. 99

            Comment


            • #21
              Днес намерих време да се почовъркам малко. Значи моторчето се виждо много добре, като се свали жабката. И се виждаше, че не се върти изобщо, даже и опит не прави. Като му измъкнах буксата и правих замервания, стойностите на напрежението на никой от кабелите не се променяха при въртене на селектора. Извод: проблемът не е в моторчето. Значи проблем има или в селектора, или по пътя между селектора и моторчето.

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от Panchev Покажи съобщение
                Днес намерих време да се почовъркам малко. Значи моторчето се виждо много добре, като се свали жабката. И се виждаше, че не се върти изобщо, даже и опит не прави. Като му измъкнах буксата и правих замервания, стойностите на напрежението на никой от кабелите не се променяха при въртене на селектора. Извод: проблемът не е в моторчето. Значи проблем има или в селектора, или по пътя между селектора и моторчето.
                Ами едно ново у-ние и виждаш

                Comment


                • #23
                  Да, де. Чакам го.

                  Comment


                  • #24
                    някой май това го каза още в началото...
                    Гипотеза о боге дает ни с чем не сравнимую возможность абсолютно все понять, абсолютно ничего не узнавая
                    sprint tropheo
                    155/1.8
                    156/2.0 Selespeed

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от fiore Покажи съобщение
                      някой май това го каза още в началото...
                      Бе, то , всеки си говори, ама никой не може да гарантира нищо! Вариантите още от началото си бяха 3:
                      1 моторчето
                      2 инсталацията
                      3 таблото
                      Ако става въпрос, аз най-много ще се радвам, да е от таблото, щото другите 2 неща са много @ за оправяне. Сега поне знам, че не е от моторчето, щото то, горе-долу лесно се замерва, но съм щастлив, че няма да ми се налага да го свалям и поправям.

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от fiore Покажи съобщение
                        някой май това го каза още в началото...
                        Аз

                        Comment


                        • #27
                          Е, за радост на всички, проблемът не е в таблото за управление на климатроника. Днес го смених и ..... Единственият ефект от смяната се оказа, че когато врътката на температурата е в синята зона се включва и климатикът. Това е различно от предишното ми управление, но е нещо, което преди исках, а не можех да го направя. В крайна сметка локализирах проблема и колкото и да ми е неприятно, той е в моторчето. В крайна сметка се зарових зад жабката и потънах в размисъл кое, защо и как и след като установих, че буксите на двете моторчета (за температурата и посоките на въздуха) са еднакви, реших да поекспериментирам с тях. Забодах буксата на моторчето за посоките на моторчето за температурната смес. Резултатът бе, че при въртене на селектора за посоките, моторчето за температурата реагираше, което означаваше, че всичко по жиците и таблото си беше ОК. Буксата на моторчето за температурата не стигаше до моторчето за посоките, за да го бодна там, но този експеримент нямаше да ми донесе повече информация от наличната. Значи проблемът определено е в моторчето. Но истинският проблем в цялата работа е, че мястото му е много кофти и достъпът до него е, меко казано, сложен. Въпросът ми е, дали някой от вас е свалял това моторче и изобщо дали се е заигравал с него? Конкретно stefoko как е успял с тази задача? Изобщо, търся идеи в тази насока.

                          Comment


                          • #28
                            Ако ти затрябват детайлни снимки на цялата конзола на парното, профил анфас и прочее свирни да пусна че си играх един ден да правя такива...
                            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                            Comment


                            • #29
                              Моето го свалих. С подходяща отвертка става ама е голям ..... . За съжаление както писах по горе проблема не беше в него, а в самите клапи.

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                                Ако ти затрябват детайлни снимки на цялата конзола на парното, профил анфас и прочее свирни да пусна че си играх един ден да правя такива...
                                Мерси! Мислех, че снимки не ми трябват, ама като ги има няма да е лошо да им хвърля едно око. Дай линк, ако ги имаш качени някъде. Иначе, като се навра в жабката и виждам всичко ...което може да се види. Моторчето за разпределяне на потоците се пада горното от двете, а пред него е една планка/гредичка, която държи арматурното табло и закрива достъпа до винтовете. Всъщност на моторчето има 3 винта за кръстата отвертка и други 2, с глави шестици. Доколкото усетих, трите свалят горната част на моторчето (капачето) а с двата други се сваля целия механизъм. Предполагам, че за да мога да го инспектирам и ремонтирам, ще трябва да го сваля цялото, защото на място не си е работа. Проблемът е, че до единия кръстат и единия шестостенен винт достъпът е никакъв - просто гредичката ги закрива челно и до тях се стига само под ъгъл. Ей тая операцие не се сещам как да няправя. А бе, хубаво си беше едно време с жилата, ама пусти глезотии - климатроници, електрозадвижвани клапи, дрън-дрън и пр. Кофти работа!

                                Comment

                                Working...
                                X